Helg med sol och regn

Å, vad härligt det är nu när våren är här på riktigt. I helgen var vi i Hedemora.Vi hade trevligt vänner på besök så trädgården fick ligga där den ligger. Jag tittade i alla fall lite närmare på växtligheten och vi kan nog se framemot många vackra pioner, för där finns redan många pyttesmå knoppar. Jag tror trädgården blev förtjust över den blandade kompott som vädret gav sol och regn i skön blandning.

Jag har fått hjälp av goda facebook-vänner att lista ut vad den för mig okända växten är som är på bilden ovan. Det tycks vara Dårört, välidigt giftig och knappast en plantskoleblomma. Rätt fin, men inget att provsmaka alltså. Undrar hur den hamnat i min trädgård. den finns på två ställen i rabatterna. Jag är rätt nyfiken på varför förra ägaren planterat just denna växt.

Leave a Reply

