Semester = trädgårdsliv

Semesterns första dagar har jag tillbringat mycket tid i min trädgård. Nu är huset fullt av mina syskon och mina barns kusiner. Jag blandar trevligt umgänge med bad och utflytker. Härliga tider!

Jag har också hunnit med lite trädgårdsbestyr. Fjärilskrasse har fått snören att växa mot och änglatrumpeter står på tillväxt. New Dawn, som jag planerade för några veckor sedan, har jag pysslat om och den blommar nu i vackert ljusrosa.

I trädgården finns det besynnerliga saker att beskåda. Jag har ingen aning om vad detta kan vara:

Vad kan detta vara?

Jag vet inte vad detta är, men den är stor och vacker. Tyvärr luktar den inget vidare.

 
Leave a Reply

