Ny inspiration

Efter några dagar på vackra Gotland saknar jag mina växter. Jag är utrustad med några nyheter: supersnygga trädgårdshandskar, en fiffig sax för kryddor, en omonterad rosenbåge samt med en hel del nya idéer.

Stjärnflocka, fotad för ett par veckor sedan. Jag har tre sorter, det här är den starkaste färgen.

Jag undrar om zucchinin har börjat växa på allvar? Om de randiga dagliljorna blommar för fullt? Har fjärilskrassens gula blomma börjat lysa bland de gröna bladen på sina snören? Är det knoppar på änglatrumpeterna? Blir det någon pumpa i år. Har den ljusa stjärnflockan blommat över så jag vågar gräva upp och flytta till ny rabatt? Längtar till min trädgård. Imorgon ses vi igen!

 
 
Leave a Reply

