Äntligen!

Bakom fjärilskrassen döljer sig min favoritplats för morgonkaffet och trädgårdsdrömmandet.

Nu har fjärilskrassen börjat blomma! Äntligen. Jag älskar fjärilskrasse.

Mina fina fjärilskrasse. Fulla med knoppar och äntligen några utslagna blommor.

Inspirationen till mitt lilla arrangemang fick jag när jag läste boken Karin Larsson och blommarna i Sundborn. Jag köpte den för ett par år sedan och det finns mycket fint att se och läsa i den.

 
Ett boktips!

Jag petade ner frön i en gammal balkonglåda som jag fyndat på Erikshjälpen för några tior. Och spände fina gröna snaren till taken så att krassen ska ha något att slingra sig runt. Sedan har jag bjudit plantorna på lite hönsgödsel och mycket vatten. Solen har också bidragit till en för fjärilskrasse (och människor) trivsam miljö. 

Bakom fjärilskrassen döljer sig min favoritplats för morgonkaffet och trädgårdsdrömmandet.

Det har växt otroligt snabbt och fint runt mina snören. Och den ramar in min lilla veranda perfekt. Där sitter jag och äter frukost och funderar på dagens trädgårdsbestyr. Vid sidan av fjärilskrassen växer änglatrumpeter i krukor och på väggen några rosa pelargoner. Rätt trimsam mix, tycker jag.

Leave a Reply

