Sista dagen för den här gången

Imorgon åker vi tillbaka till stan. Känslorna är blandade. Visst blir det skönt att få lite vardagsrutiner igen och det blir kul att komma igång på jobbet.

Men trädgården! Hur ska jag klara mig utan min trädgård? Morgonkaffet på min pyttelilla veranda. Att plocka färska kryddor till maten. Att gå runt och titta och nosa på blommorna? Det blir lite tråkigare hemma i stan. Men vi ska inte underskatta balkongen. Där väntar supersköna stolar med det rätta Grythyttangunget och några balkonglådor som kanske behöver en liten uppdatering till mer sensommarstämning.

Idag har jag gått våldsamt fram mot den stackars yviga rhododendron. Den har blivit fult gles och verkar inte må bra i alla sin delar.

Dessutom har den intagit en stor del av vår trappa samt börjag försöka titta in genom köksfönstren.  “Det är vi eller den”, som maken uttryckte saken. Men med såg och sekatör har jag nu visat den vem som bestämmer. Hoppas den inte tog alltför illa upp. Den får gärna börja växa igen tätt och fint.

Gräset har blivit klippt (dock ej av mig) och jag har tagit bort fula grenar på körsbärsträdet och dessutom dragit fram timmern och snyggat till lite runt rabatterna. Det är därmed prydligt och fint – lagom till vi ska åka här ifrån.

 

 Såhär fina kan sommarkvällarna vara hos oss. Men det är ett par veckor sedan, ikväll är det mörkt och jag försöker intala mig att höstkvällar framför brasan kommer att bli jättemysigt.

 
Leave a Reply

