Nu kör vi!

Sådärja. Dags att vakna och kliva ut ur vinteridet. Har ska det göras vår!

Första åtgärden blev att städa och rensa i vårt sommarrum som blivit lite allmänt lager under vintern. Nu har den återfått sin glans som favoritrum. Trots att det bara är några enstaka grader ute och vi helt saknar uppvärmning i den delen av huset blev det idag +19 c i rummet, tack vare solens strålar mot våra stora fönster. Vi kunde till och med äta vår påsklunch där – det är ju påskafton!

Vår nya hörna med hopplockade möbler, här ska jag sitta i vår och sommar och läsa trädgårdstidningar och nysa på mitt prersikoträd. Det kan väl ni också se framför er.

Vår nya hörna med hopplockade möbler, här ska jag sitta i vår och sommar och läsa trädgårdstidningar och nosa på mitt prersikoträd. Det kan väl ni också se framför er?

Nyheter i rummet är att vi skapat en trivsam liten hörna där vi kan sitta och prata eller läsa eller drömma. Vi har också skapat utrymme för vårens festligaste projket som jag längtat efter så länge under gråkalla vinterdagar. Här ska jag ha min stora kruka med pärsikoträd. En del annan ska också få växa i sommarrummet, så det blir lite orangerikänsla över det hela. Det blir toppen!

Sen har vi förstås städat resten av huset också, men det är en mycket, mycket tristare så det tar vi bara och glömmer…

Leave a Reply

