Vårfint i täppan II

Nästa grävstation blev det riktigt ruskiga skämshörnet. Tyvärr tog jag ingen “förebild” men, efter att ha fraktat bort kärra efter kärra med brännässlor och deras långa trådar till rötter och hög efter hög med det tjocka jordlagret samt räddat de rödbladiga växterna vars namn jag inte vet men som längre fram på säsongen får små gula blommor, har det nu blivit ett prydlig litet hörn i trädgården där jag och lilla M ska odla mer ätliga saker. Det blir jordärtskockor, sallad, ätbara blommor, gurka och lite annat.

Tvår dubbla pallkragar med täckbark runt, blev en riktigt bra lösning för ungefär halva ytan. I bakgrunden finns ett stängsel som det växer humle mot. Det blir finfint framåt sommaren. Andra halvan av ytan har jag grävt och förbättrat jorden där ska jag odla direkt på marken. M har satt krassefrån i framkanten för vi tror det blir en fin inramning.

Leave a Reply

